Niepubliczne przedszkole Ursynów

Nie każdy z nas może być Fridą czy Vincentem Van Goghem. Jako nauczyciele uczącym w placówce jaką jest niepubliczne przedszkole Ursynów, często uważamy, że musimy być artystami, aby przedstawiać uczniom sztukę lub uczyć ich. Jednak bycie artystycznym nie jest warunkiem wstępnym dla nauczycieli, którzy chcą przedstawiać sztukę małym dzieciom. Wymaga kreatywnego podejścia do projektowania programów nauczania. Przez ostatnie pięć lat uczyłem angielskiego jako drugiego języka dla przedszkolaków w miejscu jakim jest niepubliczne przedszkole Ursynów. Większość angielskich przedszkoli w Warszawie wydaje się mieć bardzo akademickie podejście do nauki, a uczniowie nie zawsze mają dostęp do praktycznych zajęć, nie wspominając już o możliwości wyrażania się niewerbalnie lub twórczo.

Nauka wielu języków jest uważana za proces akademicki, a umiejętności pisania i czytania są traktowane priorytetowo. W angielskim programie nauczania nie ma większego lub żadnego nacisku na sztukę, ponieważ rodzice mają tak nierealistyczne oczekiwania wobec swoich dzieci, że nauczyciele z placówki jaką jest niepubliczne przedszkole Ursynów uważają, że nie można zmarnować czasu na rysowanie zdjęć i malowanie! Nauczyciele muszą skupić się na tworzeniu i wywoływaniu języka. Wyzwanie polega na edukowaniu rodziców i nauczycieli języka angielskiego w zakresie wartości sztuki w przedszkolach oraz tego, w jaki sposób uczniowie mogą uczyć się języka poprzez zajęcia plastyczne. Chciałbym omówić korzyści płynące ze sztuki w klasie przedszkolnej i przedstawić sugestie dla nauczycieli, aby włączyć sztukę do programu nauczania edukacyjnego.

Definiowanie „sztuki”.
Przede wszystkim należy zdefiniować, co rozumie się pod pojęciem „sztuka”, ponieważ nauczyciele najczęściej prowadzą zajęcia z malarstwa i rzemiosła, starając się je dostosować. W tym obszarze nauki jest znacznie więcej. Edukacja artystyczna obejmuje cztery odrębne dziedziny dyscypliny, z których każda ma odrębną wiedzę i umiejętności, w tym: taniec, dramat, muzykę i sztuki wizualne. Rozwijam każdy z tych obszarów i przedstawiam pomysły na integrację.

Korzyści ze sztuki dla młodych są oczywiste.
Doświadczenia edukacyjne w sztuce przyczyniają się do rozwoju umiejętności akademickich, w tym w zakresie czytania i rozwoju języka oraz matematyki. W badaniach przeprowadzonych dawno temu na temat korzyści płynących z osiągnięć uczniów w sztuce stwierdził, że niektóre formy nauczania sztuk plastycznych wzmacniają i uzupełniają podstawowe umiejętności czytania, rozwijania języka i pisania. Wyjaśnia, w jaki sposób taniec został zastosowany w celu zwiększenia gotowości do czytania u bardzo małych dzieci, a studia muzyczne stanowiły kontekst do nauczania umiejętności językowych w niepublicznym przedszkolu na Ursynowie.